Maatregelen vanwege coronavirus

  • Op dit moment is het alleen mogelijk om online een afspraak in te plannen voor geboorten en overlijden. Voor overige diensten, die niet kunnen worden uitgesteld, kunt u contact opnemen met 14 035. Wij maken dan samen met u een afspraak.
  • Voor zelfstandigen en ondernemers is op deze pagina meer informatie te vinden. Staat uw vraag er niet bij, mail dan naar zelfstandigenloket@hilversum.nl. Dan wordt u het snelste geholpen.
  • Lees verder over onze aangepaste dienstverlening

Lees actuele informatie en maatregelen over het coronavirus.

Straatverlichting

U wilt een storing aan de openbare verlichting melden.

Algemeen

Openbare verlichting is de verlichting van de openbare weg en van andere openbare ruimtes, zoals parken en pleinen. De gemeente plaatst de openbare verlichting ter bevordering van de verkeersveiligheid en voor de sociale veiligheid. Het onderhoud van de straatverlichting is door de gemeente Eemnes uitbesteed aan een particuliere onderhoudsdienst, genaamd CityTec.

Storing melden

Indien u storingen aan lichtmasten wilt melden, kunt u terecht bij de storingsdienst van dit bedrijf. Dit kan telefonisch via telefoonnummer 088 - 895 90 00 of via de website http://www.citytec.nl/storing-melden. Hierbij moet het nummer, dat op ooghoogte van de paal staat, worden vermeld. Dit is nodig om de locatie van de lichtmast exact te kunnen bepalen. Indien er geen nummer op de lichtmast staat, is deze waarschijnlijk niet van CityTec en kunnen zowel CityTec als de gemeente niets doen.
Bij storing van enkel 1 lichtmast, zal deze in principe binnen 5 werkdagen na melding worden verholpen.

Storing meerdere lichtmasten

Indien meerdere lichtmasten op rij niet branden, is er waarschijnlijk sprake van een storing in het kabelnet. In dat geval ligt de verantwoordelijkheid bij de netbeheerder, Stedin B.V. Het enige wat CityTec dan kan doen, is druk uitoefenen op de netbeheerder, om de kabelstoring zo spoedig mogelijk te verhelpen.