Klacht over medewerker of bestuurder
Als u vindt dat (een medewerker van) de gemeente of de BEL Combinatie u niet netjes heeft behandeld, dien dan een klacht in. Een klacht kan gaan over het gedrag van een medewerker of bestuurder. Bijvoorbeeld als u vindt dat u niet netjes te woord bent gestaan of als u geen reactie van hen heeft gekregen.
Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u bezwaar maken.
Indienen
U kunt uw klacht indienen via:
- E-mail: stuur een e-mail naar info@eemnes.nl
- Telefonisch bij de klachtencoördinator via telefoonnummer 14 035
- Aan de balie van het gemeentehuis of het kantoor van de BEL Combinatie
- Schriftelijk: stuur een brief naar: Gemeente Eemnes, t.a.v. Klachtencoördinator, Postbus 71, 3755 ZH Eemnes.
Welke informatie hebben wij nodig
Om uw klacht goed en snel te behandelen hebben wij van u nodig:
- Uw naam, adres, telefoonnummer en/of e-mailadres
- De datum waarop u de klacht indient
- Een omschrijving van de klacht (wat is er gebeurd, over wie of welk organisatieonderdeel klaagt u, op welke datum vond het voorval plaats).
Afwijkende klachtenprocedures
Voor klachten over deze onderwerpen zijn er aparte procedures:
- Klacht over (medewerker van) Maatschappelijke Zaken HBEL
- Klacht over aanbieder van zorg of hulp
- Klacht over jeugdhulp (via Jeugd en Gezinsteam Eemnes)
Klacht ingediend en nu?
Na ontvangst van uw klacht, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. U krijgt dan uitleg over wat wij met uw klacht gaan doen.
Antwoord binnen 6 weken
Binnen 6 weken handelen wij uw klacht af. Tenzij dit anders met u is afgesproken. Als wij meer dan 6 weken nodig hebben om uw klacht te beantwoorden, kunnen wij deze periode met 4 weken verlengen.
Nationale ombudsman
Wanneer u vindt dat uw klacht niet goed is afgehandeld, dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsman.
Jaaroverzicht
Wilt u het jaaroverzicht van de Nationale ombudsman bekijken, stuur dan een e-mail naar onze klachtencoördinator via info@eemnes.nl. Wij sturen u dan het jaaroverzicht toe.
Jaarverslag van de klachtencoördinator
In het jaarverslag van de klachtencoördinator staat welke klachten er bij de BEL Combinatie en bij de BEL-gemeenten zijn binnen gekomen. Bekijk het jaarverslag van 2023.